Den nye rolle, Business Analyst

Software applikationsudvikling har kun eksisteret siden de sene 1970. I forhold til andre brancher og erhverv software industrien er stadig meget ung. Lige siden organisationer begyndte at bruge computere til at støtte deres forretningsopgaver, er de mennesker, der opretter og vedligeholder “systemerne” blevet mere og mere sofistikerede og specialiseret. Denne specialisering er nødvendig, fordi som edb-systemer bliver mere komplekse, ikke en person kan vide, hvordan man gør alt.

En af “specialiteter” opstå er Business Analyst. En Business analytiker er en person, der fungerer som bindeled mellem forretningsfolk, der har et forretningsproblem og teknologi mennesker, der forstår at skabe løsninger. Selv om nogle virksomheder har brugt denne titel i ikke-IT områder af virksomheden, er det en passende beskrivelse af den rolle, som fungerer som bro mellem mennesker i erhvervslivet og det. Brugen af ordet “Business” er en konstant påmindelse om, at enhver ansøgning software udviklet af en organisation skal yderligere forbedre sine forretningsaktiviteter, enten ved at øge indtægterne, reducere omkostninger eller øge serviceniveauet til kunderne.

Historien om Business Analyst rolle

I 1980 ‘ erne hvor softwareudvikling livscyklussen var godt accepteret som et nødvendigt skridt, mennesker gør dette arbejde typisk kom fra en teknisk baggrund og arbejdede i IT-organisation. De forstod softwareudviklingsprocessen og ofte havde erfaring med programmering. De brugte tekstmæssige krav ANSI rutediagrammer, dataflow diagrammer, databasediagrammer og prototyper. Den største klage over softwareudvikling var længden af tid, der kræves til at udvikle et system, som ikke altid opfylder virksomhedens behov. Business folk havde vænnet sig til sofistikeret software og ville have det bedre og hurtigere.

Som reaktion på kravet om hastighed, en klasse af udviklingsværktøjer omtales som tilfældet (Computer Aided Software Engineering) blev opfundet. Disse værktøjer er designet til at fange krav og bruge dem til at håndtere et softwareudviklingsprojekt fra start til slut. De krævede en streng overholdelse af en metodologi, involveret en lang læreproces, og ofte fremmedgjorte erhvervslivet fra udviklingsprocessen på grund af de ukendte symboler, der bruges i diagrammer.

Da IT hold kæmpede for at lære at bruge CASE-værktøjer, begyndte pc’er (pc’er) at dukke op i stort tal på skriveborde rundt om organisationen. Pludselig kunne nogen være en computer programmør, designer og bruger. IT hold stadig perfektionere deres forvaltning af en central mainframe-computer og derefter havde pludselig hundreder af uafhængige computere til at administrere. Klient-server teknologier opstået som et avanceret alternativ til den traditionelle “grøn skærm,” tastatur-baseret software.

Indvirkning på softwareudviklingsprocessen var ødelæggende. Metoder og klassiske tilgange til udvikling måtte revideres for at støtte den nye distribuerede systemteknologi og den øgede sofistikerede computer brugeren bliver bedt om antallet af software anmodninger til skyrocket.

Mange forretningsområder fik træt af venter en store, langsomme at flytte den afdeling til udrulningen endnu et andet besværlig program. De begyndte at lære at gøre ting selv, eller ansætte konsulenter, ofte kaldet Business analytikere, der rapporterer direkte til dem, for at hjælpe med automation behov. Dette forårsagede endnu flere problemer for det, der pludselig blev bedt om at støtte software, de ikke havde skrevet eller godkendt. Små uafhængige databaser blev oprettet overalt med inkonsekvent, og ofte, ubeskyttede data. I denne periode, den interne Business Analyst rolle blev minimeret og som et resultat mange systemer ikke løser det rigtige problem forårsager en stigning i reparationsudgifter og omarbejde.

Nye metoder og tilgange blev udviklet for at reagere på ændringer, RAD (rapid application development), JAD (fælles applikationsudvikling) og OO (objektorienteret) værktøjer og metoder blev udviklet.

Da vi startede det nye årtusinde, internettet dukkede op som den nye teknologi og det igen blev konfronteret med en enorm forandring. Igen kiggede mere avancerede brugere, ivrige efter at udnytte ny teknologi, ofte uden for deres egne organisationer for automatisering de trængte. Den forretningsmæssige side af organisationen begyndte at køre teknologien som aldrig før og i en stor procentdel af organisationer begyndte bemanding Business Analyst rolle fra inden for de operationelle enheder i stedet for fra det. Vi har nu Marketing direktører, revisorer, advokater og lønningslisten kontorelever udfører rollen som Business Analyst.

Derudover den kvalitet bevægelse, som havde startet i 70 ‘ erne med TQM, kom i fokus igen som virksomheder søgte efter måder at sænke deres omkostninger af ubesvarede krav som de udvidet globalt. ISO (International Standards Organization) sæt kvalitetsstandarder, der skal overholdes i forbindelse med international business. Carnegie Mellon lavet en software udvikling kvalitet standard CMM (kapacitet Maturity Model). Derudover, Six Sigma der en disciplineret, data-drevet kvalitetsstrategi for at behandle forbedring med henblik på den i nærheden af afskaffelse af defekter fra hvert enkelt produkt, proces og transaktion. Hver af disse kvalitet indsats kræves flere fakta og rigor under krav indsamling og analyse, som understregede behovet for mere kvalificerede forretningsanalytikere fortrolig med forretningen, IT og kvalitet bedste praksis.

Fremtiden for Business Analyst rolle

I dag ser vi forretningsanalytikere kommer fra både IT og forretningsområder. I de bedste tilfælde, Business analytiker i dag har en kombination af det og business-færdigheder. Hver organisation har unikke titler for disse personer og strukturen af Business Analyst grupper er så varieret som virksomhederne selv. Der er imidlertid et centralt sæt af opgaver, som de fleste forretningsanalytikere gør uanset deres baggrund og deres industri.

Business Analyst rolle bliver mere kritisk som projektteams blevet mere geografisk spredt.

Outsourcing og globalisering af store selskaber har været de drivende faktorer for meget af denne ændring for nylig. Når rollen IT udvikling ikke længere er placeret inde i vores organisationer, bliver det nødvendigt at præcist og fyldestgørende definerer kravene mere detaljeret end nogensinde før. En konsekvent struktureret tilgang, er mens rart at have i fortiden, forpligtet til at få succes i det nye miljø. De fleste organisationer vil opretholde Business Analyst rolle som en “inhouse” funktion. Som et resultat, bliver flere IT-medarbejdere uddannet som forretningsanalytikere.

Business Analyst rolle vil fortsætte med at flytte sit fokus fra “Software” til “Business System.”

De fleste forretningsanalytikere i dag er fokuseret på udvikling af software og vedligeholdelse, men færdighederne af Business Analyst kan udnyttes på en større skala. En fremragende Business Analyst kan studere et forretningsområde og fremsætte henstillinger om proceduremæssige ændringer, ændringer i skibsbesætningen og politikændringer ud over anbefale software. Business Analyst kan bidrage til at forbedre business system ikke bare forretningssoftware.

Business Analyst rolle vil fortsætte med at udvikle sig som business dikterer.

Fremtidige produktivitetsstigninger opnås gennem genbrugelighed af krav. Krav forvaltning vil blive en anden vigtig færdighed i Business Analyst voksende rolle, som organisationer modne i deres forståelse af denne kritiske ekspertise. Business Analyst er ofte beskrevet som en “forandringsagent.” At have en detaljeret forståelse af organisationens nøgleinitiativer, kan en Business Analyst føre måde at påvirke folk til at tilpasse sig de større ændringer, der gavner organisationen og dens forretningsmæssige mål. Rollen som en Business Analyst er et spændende og sikkert karrierevalg, som amerikanske virksomheder fortsætter med at drive den globale økonomi.

Uddannelse for Business Analyst

Færdighed sæt nødvendige for en vellykket Business Analyst er forskellige og kan variere fra kommunikationsevner til datamodellering. En Business Analyst uddannelsesmæssige og faglige baggrund kan variere samt–nogle besidder en IT-baggrund, mens andre kommer fra stakeholder forretningsområde.

Med baggrunde så forskellige og bred som disse er det vanskeligt for en Business Analyst at besidde alle de færdigheder, der er nødvendige for at udføre vellykkede Forretningsanalyse. Virksomheder er at finde, at personer med en stærk forretning analyse baggrund er svære at finde i marketplace og vælger at træne deres medarbejdere at blive forretningsanalytikere i konsekvent struktureret tilgange. Organisationer søger formel business analyse uddannelse bør først skal undersøge leverandører, der betragtes som “eksperter” på området med et stærkt fokus på business analyse tilgange og metoder. For det andet, vil du undersøge kvaliteten af leverandørens uddannelse materialer. Dette kan gøres ved at forske der skrev en kreditors materialer og hvor ofte de opdateres for at holde dig ajour med branchens best practices. For det tredje, matcher den virkelige oplevelse af instruktører behov og erfaringsniveau af din organisation er afgørende for vellykket træning. Forretningsanalyse er en spirende erhverv og det er afgørende, at instruktører, du vælger har været praktiserende forretningsanalytikere.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *